המטרה של גוגל היא לספק חווית חיפוש מושלמת לגולש. הכוונה של פיתוח מנוע החיפוש היא להגיע למצב שבו הגולש לא מקבל את מה שהוא חיפש,אלא מוצא מול עיניו את התוצאה אליה הוא התכוון.החוק הברור היחיד שגוגל מאמץ הוא מבחן הגולש.
המטרה של מנוע החיפוש גוגל,ושל שאר המנועים האלגוריתמים ,היא לספק תוצאות רלוונטיות.
כאשר הגולש מזין את המילה או הביטוי המבוקש לתוך מלבן החיפוש הוא למעשה דורש מגוגל להציג את התוצאות החשובות והרלוונטיות ביותר עבור אותו ביטוי. הגולש מצפה מגוגל לעשות עבורו את התהליך הארוך והמסורבל של סינון התוצאות. לגולש ברור האינטרס של כל האתרים להופיע בראש הרשימה. ברור לו גם שאתרים לא רלוונטיים לא היו מתנגדים להופיע בראש הרשימה למרות שלא מגיע להם.
גוגל מניח שכשהתוצאות שיראה מולו הגולש לא יהיו רלוונטיות הוא לא יאשים את כישורי החיפוש הגרועים שלו אלא יאשים את מנוע החיפוש בכך שלא סיפק לו את התוצאות אליהן הוא התכוון.
מנוע החיפוש שמרוויח את לחמו מחשיפת המשתמשים לקישורים הממומנים לא יכול להרשות לעצמו נטישה למנועים מתחרים.נטישה כזו משמעותה פחות הקלקות על הקישורים הממומנים.פחות הקלקות על הקישורים הממומנים משמעותו פגיעה בהכנסות.
על מנת למנוע מצב של פגיעה בהכנסות גוגל משקיע הון עתק מידי שנה בשני תחומים שקשורים לשיפור חווית המשתמש. תחום אחד הוא שיפור היכולות של מנוע החיפוש. תחום שני הוא מלחמה בתופעת הספאם.
גוגל מגדיר את תופעת הספאם כפעולות שהמטרה שלהן היא לגרום לכך שאתר אינטרנט ימוקם במקום גבוה יותר מהמקום שמגיע לו. גוגל מודע לכך שהאלגוריתם שלו אינו מושלם ושיש בו הרבה חורים. ספאמרים הם אלה שהתמחותם למצוא את החורים האלה ולנצל אותם.ככל שימצאו אותם יותר מהר כך יוכלו לנצל אותן לטווח זמן ארוך יותר. כך יביאו אתרים למיקומים שלא מגיע להם.
חגיגת המיקומים הלא ראויים והלא רלוונטיים תימשך עד שגוגל ישכיל "לסתום את החור". איש אינו יודע כמה זמן זה ייקח. לכן,קידום באמצעות ספאם צריך לקחת בחשבון שהתוצאות אמנם באות יחסית מהר אבל הן, בכל מקרה, זמניות.
ברגע שהחור ייסתם האתר המקודם ואתרים נוספים שהשתמשו באותה טכניקה פסולה יעופו ויפגעו.
יש חברות שיוכלו לקנות לעצמן דומיין חדש ולהתחיל לחפש חורים חדשים לבצע בהם מניפולציות. לעומתן,יש חברות רציניות יותר שלא יוכלו לסבול פגיעה כזו מצד מנוע החיפוש. חברות רציניות מתייחסות אל הקידום במנועי חיפוש כאל נכס שנבנה לאורך זמן ושתוצאותיו מחזיקות מעמד.
חברות כאלה חייבות להיות בראש של גוגל ולא להפריע לו ליצור את חווית החיפוש המושלמת אליה הוא שואף.
המטרה של מנוע החיפוש גוגל,ושל שאר המנועים האלגוריתמים ,היא לספק תוצאות רלוונטיות.
כאשר הגולש מזין את המילה או הביטוי המבוקש לתוך מלבן החיפוש הוא למעשה דורש מגוגל להציג את התוצאות החשובות והרלוונטיות ביותר עבור אותו ביטוי. הגולש מצפה מגוגל לעשות עבורו את התהליך הארוך והמסורבל של סינון התוצאות. לגולש ברור האינטרס של כל האתרים להופיע בראש הרשימה. ברור לו גם שאתרים לא רלוונטיים לא היו מתנגדים להופיע בראש הרשימה למרות שלא מגיע להם.
גוגל מניח שכשהתוצאות שיראה מולו הגולש לא יהיו רלוונטיות הוא לא יאשים את כישורי החיפוש הגרועים שלו אלא יאשים את מנוע החיפוש בכך שלא סיפק לו את התוצאות אליהן הוא התכוון.
מנוע החיפוש שמרוויח את לחמו מחשיפת המשתמשים לקישורים הממומנים לא יכול להרשות לעצמו נטישה למנועים מתחרים.נטישה כזו משמעותה פחות הקלקות על הקישורים הממומנים.פחות הקלקות על הקישורים הממומנים משמעותו פגיעה בהכנסות.
על מנת למנוע מצב של פגיעה בהכנסות גוגל משקיע הון עתק מידי שנה בשני תחומים שקשורים לשיפור חווית המשתמש. תחום אחד הוא שיפור היכולות של מנוע החיפוש. תחום שני הוא מלחמה בתופעת הספאם.
גוגל מגדיר את תופעת הספאם כפעולות שהמטרה שלהן היא לגרום לכך שאתר אינטרנט ימוקם במקום גבוה יותר מהמקום שמגיע לו. גוגל מודע לכך שהאלגוריתם שלו אינו מושלם ושיש בו הרבה חורים. ספאמרים הם אלה שהתמחותם למצוא את החורים האלה ולנצל אותם.ככל שימצאו אותם יותר מהר כך יוכלו לנצל אותן לטווח זמן ארוך יותר. כך יביאו אתרים למיקומים שלא מגיע להם.
חגיגת המיקומים הלא ראויים והלא רלוונטיים תימשך עד שגוגל ישכיל "לסתום את החור". איש אינו יודע כמה זמן זה ייקח. לכן,קידום באמצעות ספאם צריך לקחת בחשבון שהתוצאות אמנם באות יחסית מהר אבל הן, בכל מקרה, זמניות.
ברגע שהחור ייסתם האתר המקודם ואתרים נוספים שהשתמשו באותה טכניקה פסולה יעופו ויפגעו.
יש חברות שיוכלו לקנות לעצמן דומיין חדש ולהתחיל לחפש חורים חדשים לבצע בהם מניפולציות. לעומתן,יש חברות רציניות יותר שלא יוכלו לסבול פגיעה כזו מצד מנוע החיפוש. חברות רציניות מתייחסות אל הקידום במנועי חיפוש כאל נכס שנבנה לאורך זמן ושתוצאותיו מחזיקות מעמד.
חברות כאלה חייבות להיות בראש של גוגל ולא להפריע לו ליצור את חווית החיפוש המושלמת אליה הוא שואף.
דרור אלון- מנהל פיתוח עסקי ומכירות
SEOlogy-The science of organic search engine marketing
http://www.seology.co.il
SEOlogy-The science of organic search engine marketing
http://www.seology.co.il